Design and Development of Authentic Assessment with an Affective, Intellectual, Psychomotor Approach
Saved in:
Authors: | , , |
---|---|
Format: | artículo |
Status: | Versión publicada |
Publication Date: | 2015 |
Description: | En este artículo se plantea que los alcances de la denominada evaluación auténtica se aplican en Costa Rica de forma deficiente. Expone y explica los resultados de un taller dirigido al profesorado de Inglés, y con esa experiencia se ejemplifican vías que potencian la adquisición de conocimiento y desarrollo de habilidades, mediante esa modalidad de evaluación. This article addresses authentic assessment (AA), which is still not applied satisfactorily in Costa Rica. It describes and analyzes the results of a workshop held with English instructors, and based on that experience, examples are given of ways to strengthen knowledge acquisition and skills development, using that type of assessment. |
Country: | Portal de Revistas UNA |
Institution: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Language: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/8616 |
Online Access: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/letras/article/view/8616 |
Access Level: | acceso abierto |