La tecnología como herramienta educativa: Insumos para una posible reforma curricular en la carrera de Enseñanza de la Matemática en la Universidad Nacional

 

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Συγγραφείς: Morales López, Yuri, Poveda Vásquez, Ricardo, Ugalde León, Alejandro
Μορφή: artículo original
Κατάσταση:Versión publicada
Ημερομηνία έκδοσης:2009
Περιγραφή:The aim of this paper is to formulate a proposal for the incorporation of Technology as an educational tool in the initial training of teachers of Mathematics. For this, we analyze the current situation regarding the use of Technology in Higher Education and it’s exemplified through for the Mathematics Teaching Program of the Universidad Nacional in Costa Rica. Also, it establishes some general and specific actions for Curriculum Reform in the area of Technology within this program.
Χώρα:Portal de Revistas UCR
Ίδρυμα:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Γλώσσα:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6914
Διαθέσιμο Online:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6914
Λέξη-Κλειδί :teaching of mathematics
curriculum reform
technological resources
higher education
enseñanza de la matemática
reforma curricular
recursos tecnológicos
educación superior