Metacognition in Second Language Learning: Strategies, Instruments and Assessment

 

Authors
Bonilla Traña, Mariel; Díaz Larenas, Claudio
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

Learning a second language as it is the case of English, has become a number one necessity in the current world. The complexity of learning a second language owes to the big number of variables that act out in the process, and that inhibit or foster learning. Metacognition and metacognitive strategies constitute relevant mechanisms for learning a second language. This paper, on the one side, discusses the concept of metacognition from the existing models and strategies, and, on the other, from the instruments and training tools that are employed to monitor the participants’ cognitive processes.
El aprendizaje de una segunda lengua (de ahora en adelante, L2), como es el caso del inglés, se ha convertido en una necesidad de primer orden en el mundo actual. El carácter complejo que posee el proceso de aprendizaje de una L2 se debe a la gran cantidad de variables que confluyen y que inhiben o favorecen el aprendizaje. La metacognición y el uso de estrategias metacognitivas constituyen, en este sentido, mecanismos relevantes para el aprendizaje de una L2. El presente artículo discute el concepto de metacognición, por una parte, desde los modelos y estrategias existentes, y, por otra, desde los instrumentos y herramientas de entrenamiento que se utilizan para el monitoreo de los procesos cognitivos de los sujetos.

Publication Year
2018
Language
Español
Topic
metacognition
metacognitive strategies
metacognitive training
second language
Metacognición
estrategias metacognitivas
entrenamiento metacognitivo
segunda lengua
Fuente
Portal de Revistas UCR
Get full text
https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/25909
Derechos
openAccess
Licencia
Derechos de autor 2018 Revista Educación