Disobedience as a Form of Resistance: Youths that Become Subjects in Contexts of Institutional "Decline" with Regard to Costa Rican High School Teaching

 

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
Autorzy: D'Antoni, Maurizia, Gómez Torres, Juan, Gómez Ordóñez, Luis, Soto Arguedas, José Fabio
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Data wydania:2011
Opis:In the present paper, we intend to identify when students' disobedience becomes a way of resistance. In this sense, we make use of the critical pedagogy to support these transformation practices
Kraj:Portal de Revistas UNA
Instytucja:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Język:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/4471
Dostęp online:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/4471
Słowo kluczowe:pedagogía crítica
desobediencia
sometimiento
enajenación
poder
liberación
emancipación
transformación
critical pedagogy
disobedience
submission
alianation
power
liberation
transformation
emancipation