Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING)

 

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Yazarlar: Ruiz, Angel, Chavarría, Jesennia
Materyal Türü: artículo original
Durum:Versión publicada
Yayın Tarihi:2003
Diğer Bilgiler:We examine the Mathematics Reform promoted by the National Committee of Teachers of Mathematics of the United States, based on principles and stardars. Before that, we describe the global historical scenario and, later, the implications and lessons from this educational experience to the world.
Ülke:Portal de Revistas UNA
Kurum:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Dil:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5915
Online Erişim:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5915
Anahtar Kelime:Educación Matemática
historia de la Educación matemática
matemáticas
Educación matemática
historia de la educación matemática
matemáticas.