Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING)

 

Gorde:
Xehetasun bibliografikoak
Egileak: Ruiz, Angel, Chavarría, Jesennia
Formatua: artículo original
Egoera:Versión publicada
Argitaratze data:2003
Deskribapena:We examine the Mathematics Reform promoted by the National Committee of Teachers of Mathematics of the United States, based on principles and stardars. Before that, we describe the global historical scenario and, later, the implications and lessons from this educational experience to the world.
Herria:Portal de Revistas UNA
Erakundea:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Hizkuntza:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5915
Sarrera elektronikoa:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5915
Gako-hitza:Educación Matemática
historia de la Educación matemática
matemáticas
Educación matemática
historia de la educación matemática
matemáticas.