Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

Guardado en:
书目详细资料
Autores: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
格式: artículo original
状态:Versión publicada
Fecha de Publicación:2003
实物特征:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
País:Portal de Revistas UNA
机构:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
语言:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5744
在线阅读:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
Palabra clave:Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.